Over Johannes

Een strategische, analytische denker, een doelgerichte en betrokken doener met oog voor realiteit en hart voor de relatie.

De afgelopen 20 jaar heb ik zowel aan bureau- als klantzijde, in consumenten- en zakelijke markten, brede (digital) marketingervaring opgebouwd in acquisitie-, cross sell en retentiecampagnes.

In de toekomst wil ik mijn kennis en ervaring blijven inzetten om bedrijven en anderen te laten groeien, op het gebied van data-driven werken en persoonlijke ontwikkeling.

Vaardigheden

Webmarketing strategy Commercial strategy Inbound marketing Facebook Marketing Instagram Marketing LinkedIn Marketing Webmarketing Email marketing Marketing SEA Web project management Traffic Management Display Ads Google Shopping Google AdWords Google Analytics Webmarketing training Web analytics SEM PPC Internet Strategy Digital Marketing Online Marketing Webmarketing strategy Commercial strategy Inbound marketing Facebook Marketing Instagram Marketing LinkedIn Marketing Webmarketing Email marketing Marketing SEA Web project management Traffic Management Display Ads Google Shopping Google AdWords Google Analytics Webmarketing training Web analytics SEM PPC Internet Strategy Digital Marketing Online Marketing

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Lancering Affiliate & Email Marketing Programma's

Senior Digital Marketing Specialist a.i.

Voor TGi was ik verantwoordelijk voor de internationale expansie van het affiliate programma en het opzetten van geautomatiseerde email marketing flows.

Ik deed dit voor meerdere labels zoals o.a. Tours & Tickets, Lovers en Bodyworlds. Helaas heeft de Coronacrisis het bedrijf zwaar geraakt en een voorlopig einde gemaakt aan deze projecten.

O.a. internationale affiliate marketing, email marketing flows, travel, autopilot, online marketing strategie

ICTRecht

Marketing Coördinator a.i. (parttime)

Een jong marketingteam coachen en helpen bij het plannen van hun campagnes, stakeholder management en het structureren van hun activiteiten.

O.a. strategische marketing planning, B2B, coaching, persoonlijke & team ontwikkeling, digital marketing flows, leadgeneratie, zakelijke dienstverlening

Bol.com Speelgoed & Entertainment

(Performance) Marketing Manager a.i.

Bij Bol.com verving ik tijdelijk de Marketing Manager van het cluster Speelgoed en Entertainment. In deze rol was ik aanspreekpunt voor alle online en offline marketing van deze winkels en zette de lijnen uit bij de verschillende specialisten.

Daarnaast hield ik mij o.a. bezig met het uitwerken van marketingplannen voor de feestdagen en heb ik traffic- en budgetprognoses gemaakt voor de rest van dit en volgend jaar. Ik was ook verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie voor de eerste editie van Het Grote Speelgoedboek van Bol.com.

O.a. performance marketing management, e-commerce, digital marketing, CRM, forecasting, digital customer journey, ROPO

Digital Marketing VodafoneZiggo

Digital Marketing Lead

Als Digital Marketing Lead was ik verantwoordelijk voor het merendeel van de digital marketingactiviteiten van Vodafone. Het ging hierbij voornamelijk om acquisitie, retentie, en cross sell campagnes.

Ik bepaalde voor deze campagnes de online marketingstrategie, managede de budgetten en optimaliseerde de mediamix. Daarnaast hielp ik andere afdelingen (o.a. CRM, Marcoms en Retail) om digital marketing beter in te zetten voor hun campagnes en meer data-driven te werken.

O.a. digital marketing management, stakeholder management, B2C, acquisitie, retentie, cross sell, budgetmanagement, e-CRM, mediamix strategie