Over Wouter

Ik ben een digital marketeer; mijn drive en mijn enthousiaste manier van werken staan centraal.
Mijn sterke punten: de schakel zijn tussen marketing, business & IT op tactisch en strategisch niveau met altijd de klant in gedachten.

Specialisaties:
- Online marketing & strategieontwikkeling
- Social listening / (sociale) media monitoring
- Ontwikkeling van customer journeys
- Markt- en klantenanalyse

Ik ben beschikbaar voor Interim, Freelance en detacheringsprojecten.
Neem gerust contact op met me op: hello@runningdigital.nl of telefonisch 0614672261.

Vaardigheden

Google Suite Social media monitoring A/B-testing Keyword onderzoek Marketing automation Marketing-/emailsoftware

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Rabobank, Interpolis

Digital Marketeer a.i.

. customer journey management binnen domein Verzekeren Particulieren
. lid en key marketinginput namens in squad over autoverzekeringen
. linking pin marketing, business & IT
. A/B-testing, customer insights & UX-testen, inclusief klanttesten
. implementatie nieuwe technologieën op website

Resultaten:
. hogere CES-scores en conversies (±6%) met minder uitval
. reductie uitval journey door analyse & gebruik userdata in app; hogere conversie (5-10%) afgesloten verzekeringen
. succesvolle lobby om online faciliteren van verzekeringen bij ‘Uit elkaar gaan’ in Rabobank-app te krijgen

Van Lanschot Chabot

Sr. Online Marketeer/ Sr. E-commerce Marketeer a.i.

. analyses op en verbeteringen van user experience en customer journeys
. verantwoordelijk voor marketing automation implementatie (lead-bestand 100.000+ relaties)
. budget owner >€100.000,- /jr; campagnes Google & LinkedIn Ads, tooling en influencer-/affiliate marketing
. architect tactische en strategische blueprint nieuwe online omgeving

Resultaten:
. stijging >25% op leads en afgesloten offertes op Rietpolis.nl
. 5-10% hogere conversies en lagere bounce rates op bezochte pagina’s door verbeterde en relevante(re) content

Mikrocentrum

Online Marketeer

. customer journey management op basis van social media monitoring, influencers en keyword analyses
. opstellen en uitvoeren strategische planning van marketingcommunicatieplan en online optimalisaties
. budget owner >€75.000,- /jr voor online marketingactiviteiten en -campagnes
. verantwoordelijk voor inhoud en executie van 14 Google AdWords en 10 LinkedIn campagnes

Resultaten:
. >90% van de gedefinieerde zoektermen binnen 3 maanden op de eerste pagina in Google
. introduceren binnen Mikrocentrum van social media monitoring voor omgevings- en concurrentie-analyse

INK

Online Marketeer

. ontwerpen en implementeren customer journey
. ontwikkelen en uitvoeren nieuw INK-productportfolio, o.m. INK/LEAN & INK-online
. ontwikkelen en opstellen blueprint en def. versie INK-website in Joomla! en Magento
. primair aanspreekpunt van INK-kennispartners, INK Valued Professionals en andere INK-partners

Resultaten:
. 40% stijging maandelijkse unieke bezoekers op een jaarbudget van €9.500,-
. SEO stijging in Google en andere zoekmachines door content optimalisatie

QExpertise B.V. & Exact Software, Eindhoven

Consultant/Customer Support Professional

. uitvoeren business cases en het inzichtelijk maken van procedures en processen
. training geven aan eindgebruikers Exact Synergy en Exact Globe (front- en backend van de software)
. adviseren, ondersteunen en zelfstandig oplossen van vraagstukken van klanten en partners

QExpertise B.V., Woerden
2008.05 – 2010.04
Exact Software, Eindhoven
2005.05 – 2008.04