Over Michiel

Stevige en ervaren marketeer met ruim 20 jaar ervaring in het online marketing vakgebied op zowel operationeel, tactisch en strategische niveau. Werkt het liefst op het snijvlak van marketing, (klant)data en techniek. Opdrachtgevers omschrijven Michiel als innovatief, analytisch, pragmatisch, oplossingsgericht, energiek en prettig om mee te werken.

Mijn ervaring heb ik opgedaan binnen grote, complexe organisatie. Sinds 2015 ben ik als freelancer gaan werken.

Vaardigheden

Email marketing Inbound marketing Marketing Customer Journey SAP CRM CRM Webmarketing Market analysis Agile method Scrum Marketing automation Online Marketing Customer Experience Klantonderzoek agile product owner leidinggeven adobe campaign manager microsoft crm dynamics reviewmarketing Stakeholder management Customer Loyalty/ Retention customer journey analytics Web project management Business development Business case

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)
Frans (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Marketing Automation implementatie Effectory

Product Owner & Marketing Automation Specialist ai

Marketing Automation implementatie bij Effectory voor Lead generatie en Retentie inclusief klantonderzoek en inzichten.

Digitale kassabon voor KARWEI

Product Owner Email ai

Door het team is de digitale kassabon functionaliteit gebouwd, getest en geïmplementeerd voor KARWEI (onderdeel van Intergamma). Daarnaast review e-mails & Doe het zelf e-mails ontwikkeld en nieuw contract voor e-mailsysteem Bronto.

Customer Journey verbetering aflopende contracten

e-CRM marketeer

Na klantonderzoek onder 150 klanten zijn met nieuwe klantinzichten de contract expiratieflow voor contracten succesvol verbeterd. Daarnaast corporate klantonderzoek opgezet samen met extern bureau en de marketingcommunicatie output verzameld voor global SAP CRM project.

Product Journeys, Reviewmarketing & Campagnes

CRM & online review manager a.i.

3 product journeys ontwikkeld en geïmplementeerd. Deze bestaan uit 20 e-mails die worden automatisch worden verstuurd tijdens de levensduur van het product. Daarnaast 20.000 reviews verzameld door automatiseren & syndiceren van review e-mails, kennissessies, leveranciersselectie & rapportages. En succesvolle e-mail campagne opgezet voor Siemens ArtSmellery